Göteborgs-Posten

Vi fick 2013 det angenäma uppdraget att hjälpa Göteborgs-Posten att lansera en webbutik som skulle fungera som ett mervärde för deras prenumeranter. En av många tekniska utmaningar var att få en koppling till deras tryckeri på plats.

En annan central utmaning var att bygga en koppling mot GP:s databas av prenumeranter. Vid inloggning i webbutiken ska GP:s prenumeranter få tillgång till attraktiva rabatter genom ”Läsvärdet”.

Vi använde Textalk Webshop som grund med vissa tekniska modifikationer för GP:s speciella behov.

Med hjälp av vår konsultteam byggde vi från grunden en koppling till GP:s tryckeri. Det medför att när en order från vissa utvalda delar av sortimentet genomförs, förses tryckeriet med rätt produktdata och kundinformation. Tryckeriet skickar sedan den tryckta produkten direkt till slutkunden.

Textalks konsultteam har även byggt ett gränssnitt för kommunikation mot GP:s kundregister. GP:s kunder kan nu logga in i webbutiken med sina vanliga inloggningsuppgifter och handla med fördefinierade rabatter.

Vill du också ha en webshop?

Textalk Webshop är helt kostnadsfritt under hela uppbyggnadsperioden. Du betalar först när du är redo att lansera din webbshop. Och det är billigt då med :-)

Starta webbshop