Lösningar för publicister, stora som små.
Textalk Media utvecklar helhetslösningar som hjälper publicister att få ut mer, och nå ut till fler, med sitt innehåll.
Kontakta oss"Samarbetet med Textalk Media har präglats av kreativitet i kombination med stort tekniskt kunnande, engagemang och prestigelöshet - och även förståelse för de speciella frågor som följer med journalistiskt arbete och utgivaransvar."
Carina Ask
Produktionschef, Västerbottens-Kuriren
"Samarbetet med Textalk Media har fungerat utmärkt. Det är en leverantör där ingenting är omöjligt och som är lyhörd för våra och våra läsares önskemål."
Erik Isberg
Nyhetschef och ansvarig för e-tidningen på Folkbladet Västerbotten
"Textalk Media har gett oss smidiga och användarvänliga verktyg för vår e-tidning och för vår webbsida. Till detta erbjuder de en support som är lätt att nå - och förstå. Det är viktigt för ett litet företag."
Per Gustavsson
Redaktionschef, Skaraborgsbygden






Därför skall du välja Textalk Media
Vi är kända för att vara lyhörda, flexibila och innovativa. Bland våra kunder finns aktörer som Readly, SmartPhoto, Myndigheten för Tillgängliga Medier, MittMedia, Gota Media och Expressen.
Vår styrka är att förstå morgondagens medievanor och anpassa dem till dagens förutsättningar. Bland våra innovationer finns världens första digitala tidning för synskadade, Sveriges första webbtidning, och idag Sveriges största e-tidningsplattform för dagstidningar.
Vi är experter på mediebranschen och användbara för alla.
Webarch är produktionsverktyget för att separera och strukturera innehåll ur sidbaserade dokument som PDF och InDesign och konvertera till önskade format.

Prenly är publiceringsplattformen för att skapa, paketera och publicera digitala tidningar och magasin i ett läsbart format för alla, närhelst och varhelst de befinner sig.
Vi ska förändra branschen, men vi har inte bråttom.
Har jag rätt om jag påstår att:
- du blir jätteglad då din favoritlåt spelas på radio, trots att du kan spela den när som.
- en av dina bästa restaurangupplevelser var då kocken valde menyn.
- du har spenderat så mycket tid på att leta en sevärd film att du i frustration har återgått till tv.
Reflektera nu kring dina befintliga informationsflöden för exempelvis din hemort, ditt jobb och dina intressen. Stämmer det att de till antalet växer, att konkurrensen om din uppmärksamhet ökar, samt att ditt ansvar om att selektera fram det som är viktigt tar allt mer tid?
Dwight D. Eisenhower hävdade:
- Det som är viktigt är sällan brådskande och det som är brådskande är sällan viktigt.
Vi tror att han hade rätt och det är just därför vi vill förändra våra informationsvanor till vad de konceptuellt redan har varit. :-)
Jens Halvarsson
VD, Textalk Media
Kontakta oss
Mail & chatta
Maila oss eller öppna chatten
Support
Ring 031-388 47 40 eller skicka ett mail